שירות והדרכה
בבית הלקוח
להדגמה חינם בבית הלקוח
משלוח עד הבית חינם
ברכישת קלנועית
אפשרויות תשלום
נוחות במיוחד
להדגמה חינם בבית הלקוח
התקשרו
073-3913913
או
לחצו כאן
יום ב׳ מאי 19
רכשתם קלנועית או שאתם שוקלים לרכוש אחת – ומתלבטים אם ניתן לטוס איתה? התשובה היא כן, וזה פשוט יותר ממה שחשבתם. תכנון מוקדם הופך את חוויית הטיסה עם קלנועית לקלה, נוחה ומהנה. במדריך זה תמצאו הסבר שלב אחר שלב על כל מה שחשוב לדעת לקראת נסיעה עם קלנועית במטוס: החל משלב ההכנות והתכנון, דרך הצ'ק-אין, הבידוק הביטחוני (TSA), חוויית הטיסה עצמה ועד להגעה ליעד.
המדריך מיועד הן לנוסעים שטסים לראשונה עם קלנועית, והן למי שמחפשים לשפר את חווית הנסיעה שלהם. בנוסף, נסקור גם קלנועיות מתקפלות כמו דגם ATTO – הקלנועית המתקפלת היחידה שתוכננה במיוחד עבור נסיעות וטיולים.
לפני הזמנת הטיסה, מומלץ לבדוק את מדיניות חברת התעופה ואת הדרישות הרלוונטיות לטיסה עם קלנועית. רוב חברות התעופה ישמחו לסייע, אך חשוב להודיע מראש כדי לאפשר תיאום חלק ויעיל.
הנה הצעדים הראשונים שיש לבצע:
● צרו קשר טלפוני עם חברת התעופה לפחות 48 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן. עדכנו את נציגי השירות שאתם מתכוונים לטוס עם קלנועית. ההודעה המוקדמת מאפשרת להם לעדכן את ההזמנה ולתאם טיפול מתאים בקלנועית שלכם.
● וודאו שיש ברשותכם את המידות, המשקל ופרטי הסוללה של הקלנועית. חברות התעופה זקוקות למידע זה כדי לוודא שהציוד עומד בתקני הבטיחות וניתן לאחסון כראוי.
● חשוב לשאול את השאלות הבאות: האם ניתן להשתמש בקלנועית עד לשער העלייה למטוס? האם ביעד הנחיתה הקלנועית תימסר בשער או יחד עם המטען? האם קיימת עזרה בעלייה למטוס או בניווט בתוך הטרמינל?
זכרו – לכל חברת תעופה יש נהלים שונים, לכן לא כדאי להסתמך על ניסיון קודם או עצות ממטיילים אחרים. ודאו שאתם מקבלים את המידע העדכני ביותר מהחברה עצמה.
אם אתם מתכננים לטוס ולנסוע לעיתים קרובות עם קלנועית – כדאי להשקיע בדגם שנועד במיוחד לנסיעות. קלנועיות ידידותיות לטיסה מעוצבות כך שהן קלות, קומפקטיות ונוחות לתמרון – מה שמאפשר לחברות התעופה לטפל בהן בקלות.
קלנועית ATTO היא דוגמה מצויינת לכך: מדובר בקלנועית המתקפלת היחידה בעולם שתוכננה במיוחד לטיולים ולטיסות. תוך שניות בלבד, היא מתקפלת לשני חלקים קלים – שמתאימים לרוב תאי האחסון העליונים במטוסים מסחריים.
הסוללה שלה מאושרת לטיסה, כך שתוכלו לעלות על כל טיסה בראש שקט – בלי התעסקות או אי ודאות מול חברות התעופה.
בחירת קלנועית אשר מתאימה לטיסות הופכת את כל חוויית הנסיעה לקלה, מהנה ופשוטה יותר.
אל תשכחו בבית: כל מה שבעלי קלנועיות צריכים לקחת עמם לשדה התעופה
כשתגיעו לשדה התעופה, גשו ישירות לעמדת הצ'ק-אין של חברת התעופה. חשוב שהצוות ידע מראש שאתם נוסעים עם קלנועית – כדי שיוכלו לסמן אותה כראוי, להנפיק תגי זיהוי ולהסביר את הנהלים המדויקים. כדי לעבור את התהליך בקלות ובמהירות, מומלץ להגיע מצוידים ב:
מסמכים הכוללים את פרטי הקלנועית
הדפיסו מראש או הציגו מהנייד מסמך שבו מפורטים סוג הסוללה, עוצמתה (Wh), ומשקל הקלנועית. מידע זה יקל מאוד על התהליך מול נציגי החברה.
חברות התעופה מאשרות סוללות עד 300Wh. כדאי להחזיק תיעוד רשמי או אישור יצרן המעיד שהסוללה עומדת בתקן – כדי למנוע עיכובים מיותרים.
כמסמכים משלימים, הביאו איתכם את חוברת ההוראות ואת תווית הסוללה – אלה יכולים לסייע לנציגי החברה להבין בדיוק עם איזה דגם מדובר.
חשוב להדביק על הקלנועית תווית עם שם, מספר טלפון ויעד הנסיעה. כך תוכלו לאתר אותה בקלות אם היא תתעכב או תועבר לאזור אחר.
ברוב שדות התעופה וחברות התעופה, תוכלו להשתמש בקלנועית האישית שלכם עד לשער העלייה למטוס – ממש עד לדלת המטוס עצמה. שם, צוות הקרקע יקבל מכם את הקלנועית ויסמן אותה לבדיקה. עם הנחיתה, הקלנועית תוחזר אליכם – בדרך כלל ישירות לשער, כדי שתוכלו להמשיך בדרככם בקלות ובנוחות גם ביעד.
כאשר טסים עם קלנועית, תהליך הבידוק הביטחוני מעט שונה מהרגיל – אך בהחלט פשוט ונטול כאבים אם מגיעים עם קצת סבלנות וידע מוקדם.
חשוב להבין את השלבים, לשמור על קור רוח, ולהתנהל בנינוחות – כך הבידוק עובר במהירות ובלי מתח מיותר.
● ברוב המקרים, תוכלו להישאר ישובים על הקלנועית לאורך כל תהליך הבידוק הביטחוני. צוות האבטחה יפנה אתכם לעמדת בידוק ייעודית – ללא צורך במעבר דרך מכונות סריקה רגילות.
● תהליך הבידוק כולל ניגוב של חלקים שונים בקלנועית – כמו המושב, הכידון, ולעיתים גם מתחת למושב ובאזור תא הסוללה.
● אם אתם מסוגלים לכך, ייתכן שתתבקשו לעבור רגלית דרך שער סריקה. במידה ולא ניתן – יתבצע בידוק ידני בעודכם ישובים בנוחות על הקלנועית.
● שימו לב: סוללות ליתיום נטענות (Lithium-ion) יש להוציא מהקלנועית לפני הבידוק ולהעבירן לתיק היד – בהתאם להנחיות הבטיחות של שדות התעופה.
מומלץ ליצור קשר טלפוני עם שדה התעופה וחברת התעופה עוד לפני מועד הטיסה. כך תוכלו לשאול שאלות, לקבל תשובות מותאמות אישית ולהבין בדיוק למה לצפות.
בנוסף, פנייה מוקדמת תאפשר להם להיערך מבעוד מועד ולספק לכם ליווי או סיוע בשטח במידת הצורך. ליווי של איש צוות שמכיר את הנהלים והשלבים יכול להפוך את כל החוויה לשקטה, נוחה ובטוחה הרבה יותר.
תקנות הבטיחות לסוללות עשויות להפוך את הנסיעה עם קלנועית למאתגרת, אך הבנת הכללים והדרישות מבעוד מועד מפשטת זאת.
כך תעמדו בדרישות:
כל חברות התעופה מתירות סוללות ליתיום-יון שאינן חורגות מ-
300Wh. קלנועית מתקפלת כמו ATTO ורוב הדגמים המודרניים עומדים בדרישה זו.
ניתן לשאת סוללה רזרבית בתיק היד, כל עוד היא עומדת במגבלות הגודל של חברת התעופה. התצורה המקובלת כוללת סוללת גיבוי אחת של 300Wh או שתי סוללות של 160Wh כל אחת.
יש להסיר את סוללת הקלנועית לצורך תהליך הבידוק הביטחוני. הסוללה חייבת להישאר איתכם באזור הנוסעים. שימוש בתיק נשיאה ייעודי לסוללה או עטיפת המגעים בסרט חשמלי יסייעו בהגנה על הסוללה כמו מניעת קצר. פעולה נוספת זו מספקת הגנה מפני תקלות חמורות.
מומלץ תמיד להחזיק בהישג יד מסמך המציין את עוצמת הסוללה ב-Watt-Hour, לצד מידע רלוונטי נוסף. הצגת המסמכים תקצר ותפשט את תהליך הבידוק.
שימוש בקלנועית לצורך העלייה למטוס אינו חייב להיות מסובך – כל עוד תסבירו לצוות בשער העלייה למטוס את מצבכם בצורה ברורה.
מסירת הקלנועית בשער העלייה למטוס:
לאחר שתגיעו לגשר העלייה למטוס, תעברו לכיסא מעבר מיוחד (aisle chair) או תמשיכו רגלית למקום הישיבה שלכם. צוות הקרקע יאחסן את הקלנועית בתא המטען של המטוס, ויחזיר אותה אליכם בשער ההגעה.
העלאת הקלנועית לתא הנוסעים:
אם הקלנועית עומדת במגבלות הגודל ואושרה על ידי חברת התעופה, ניתן להעלותה איתכם למטוס ולאחסן אותה בתאי האחסון העליונים.
לפני מסירת הקלנועית לצוות, חשוב לכבות אותה, להסיר את המפתח, ולהוריד סלסלות או אביזרים נלווים. יש לוודא שהסוללה נשארת איתכם. שלבים קטנים אלה מבטיחים שהציוד יגיע שלם ובטוח ליעד.
אין להפעיל את הקלנועית במהלך הטיסה, אך יש כמה נקודות שחשוב לזכור: יידעו את דיילי הטיסה אם אתם זקוקים לעזרה בהגעה לשירותים או ביציאה מהמטוס. בצי המטוסים של חברות תעופה גדולות קיים כיסא גלגלים ייעודי לשימוש בתוך המטוס.
את סוללת הקלנועית יש לאחסן בתיק היד – גם מטעמי בטיחות וגם כדי לאפשר גישה מהירה. היכולת לחבר את הסוללה מחדש מיד לאחר הנחיתה תסייע לכם להימנע מעיכובים מיותרים.
הישארו ישובים עד שהקלנועית תגיע מתא המטען לאחר הנחיתה. הקלנועית תימסר לכם בשער היציאה או ליד דלת המטוס.
גם אם הקלנועית לא מגיעה מיד או שנשלחה לאזור לא נכון – שמרו על קור רוח. פנו מיידית לאחד מאנשי הצוות או לנציג בשער. אם אתם זקוקים לעזרה בניווט בשדה התעופה, ניתן לבקש סיוע בכיסא גלגלים. בצעו בדיקה מהירה ויזואלית של הקלנועית לפני היציאה מהשדה. אם אתם מבחינים בנזק, דווחו עליו מיד לצוות. התחלת תהליך תיקון בשדה התעופה היא הדרך היעילה ביותר להבטיח טיפול הולם מצד חברת התעופה במקרה של צורך בתיקון או החלפת ציוד מסייע שנפגע.
החוק מבטיח את זכותו של כל אדם לטוס עם קלנועית, וחברות התעופה מחויבות להעניק מענה לנוסעים עם צרכים בניידות.
הקלנועית אינה נספרת כחלק ממגבלת הכבודה, ואין לחייב אתכם בתשלום נוסף עבור שליחתה מבוטנת המטוס.
הזכויות שלכם כוללות:
● עלייה מועדפת למטוס
● סיוע בנקודות מעבר
● תמיכה בהעמסה ופריקה של הקלנועית
אם הקלנועית ניזוקה במהלך הטיסה – חובת חברת התעופה לכסות את עלות התיקון או ההחלפה. במקרה של תקלה משמעותית, יש לפנות לחברת התעופה. בכל חברה יש נציג ייעודי האחראי לטיפול בבעיות נגישות.
התרגשות או חשש הם טבעיים כשזו הפעם הראשונה שאתם טסים עם קלנועית. אבל ככל שתטוסו יותר – כך זה יהפוך לתהליך שגרתי ופשוט יותר. עם הכנה נכונה וקלנועית שמתאימה לנסיעות, החוויה לא רק אפשרית – היא גם יכולה להפוך למהנה.
בחירה בקלנועית מתקפלת, כמו דגם ATTO, מסירה אצל רבים את הדאגות הקשורות לטיסות. מדובר בקלנועית קלה, נוחה לנשיאה, שעומדת בכל דרישות חברות התעופה. בשילוב תקשורת ברורה עם חברת התעופה והיערכות מוקדמת – המסע שלכם צפוי לעבור בצורה חלקה.
טיסה נעימה ובטוחה!
האם מותר לי לרכוב על הקלנועית עד לדלת המטוס, לאורך כל הדרך בשדה התעופה?
ברוב חברות התעופה תוכלו להתנייד עם הקלנועית דרך הטרמינל ועד לשער העלייה למטוס (Gate-check). הגעה מוקדמת ואישור מהצוות בשער יבטיחו תהליך חלק ונוח.
האם חובה להוציא את סוללת הקלנועית לפני העלייה למטוס?
כן, אם מדובר בסוללת ליתיום-יון. מטעמי בטיחות, יש להסיר את הסוללה מהקלנועית ולהכניס אותה לתיק היד.
האם יש תשלום נוסף על שימוש בקלנועית במהלך הטיסה?
לא. קלנועיות נחשבות ציוד עזר, וכל חברות התעופה מאפשרות להוביל אותן ללא עלות נוספת.
מה חברת התעופה נדרשת לעשות אם הקלנועית ניזוקה במהלך הטיסה?
החוק מחייב את חברות התעופה לתקן או להחליף ציוד עזר שנפגע במהלך הטיסה. בדקו את הקלנועית מיד עם הנחיתה – ואם נמצא נזק, דווחו לצוות בשדה באופן מיידי.
האם ניתן להוביל סוללה נוספת לקלנועית?
כן, כל עוד היא עומדת בדרישות חברת התעופה. ניתן לשאת בתיק היד סוללה אחת נוספת עד 300WH או שתי סוללות נוספות עד 160WH כל אחת.
האם ישנה פרוצדורה מיוחדת לבידוק ביטחוני של קלנועיות בעת נסיעה?
במידה מסוימת, כן. צוות האבטחה של שדות התעופה יבצע בדיקה ידנית לגופכם, וכן בדיקות ייעודיות לקלנועית עצמה. מומלץ לתכנן את ההגעה מראש, מכיוון שהתהליך עלול להימשך מעט יותר מהרגיל.
מנהל התעופה הפדרלי (FAA) מתיר העלאת קלנועית מתקפלת לתוך תא הנוסעים.
הדבר תלוי בגודל הקלנועית. קלנועית מתקפלת מדגם ATTO, לדוגמה, מתאימה לתא האחסון העליון של המטוס בזכות המבנה הקומפקטי שלה – אך חשוב לבדוק מראש מול חברת התעופה אם המדיניות מאפשרת זאת.
יום ב׳ מאי 19
מתכננים לצאת לשייט עם קלנועית מתקפלת? זה אפשרי – וקל יותר ממה שחשבתם. במדריך המקיף של מובינגלייף תמצאו את כל מה שצריך לדעת כדי להיערך להפלגה עם קלנועית ATTO: איך לבדוק מראש את הנהלים מול חברת השייט, מה התנאים לאחסון הקלנועית על הסיפון, כיצד להשתמש נכון בסוללה לאורך ההפלגה, ואילו אביזרים יהפכו את החוויה לנוחה, בטוחה וחלקה.
שבת אוק׳ 01
החופשה הבאה מתחילה כבר בשדה התעופה! עם קלנועית מתקפלת כמו ATTO, אתם יכולים לטוס בקלות, נוחות וביטחון – בלי לוותר על העצמאות שלכם. במאמר תמצאו טיפים מעשיים לטיול חלק: מה עושים עם הסוללה, איך מקפלים נכון, ואיך להבטיח שהקלנועית תגיע אתכם בשלום. כך תעברו את שדה התעופה בנוחות ותתחילו את החופשה ברגל ימין. לטוס עם קלנועית? זה פשוט כשמכירים את הכללים.